Italienske klassikere

1.186-1.386 kr.
16.604,-

Italienske Klassikere

Leder du efter en god teambuilding aktivitet? Så er en kokkeskole med italienske klassikere et fantastisk bud! Her vil I som deltagere nemlig arbejde på kryds og tværs, mens I bliver udfordret i de italienske madkunstskaber. Kokkeskolen er dog også fantastisk aktivitet for en gruppe venner eller en polterabend.

Sådan foregår en kokkeskole med italienske klassikere

En kokkeskole tager omkring 3-4 timer. Når I ankommer, vil I få en god ankomst. Her vil aftenens program blandt andet blive introduceret. På bedste italienske manér vil I selvfølgelig også modtage en lækker aperitif. En aperitif er en drink, som italienerne nyder før, at de spiser. Det kan for eksempel være en god vermouth.

En stor del af aftenen kommer I til at bruge i køkkenet. Her skal I arbejde sammen om at lave en fire retters menu. Alle de råvarer, som I skal bruge, vil være klargjort, når I ankommer. Det betyder, at I bare kan koncentrere jer om at lave lækker mad, samt nyde hinandens selskab.

Efter en (måske hård) tid i køkkenet er det tid til at smage på jeres egen mad. Mens I høster frugterne af timerne i køkkenet, kan I selvfølgelig nyde noget god vin eller øl. Der vil også være god mulighed for at sidde sammen og snakke, mens I spiser og drikker.

Vælg mellem to italienske klassikere

Det italienske køkken er helt vildt lækkert. Mange forbinder det formentligt med pasta og pizza, men det er altså langt mere end bare det.

Det er ofte de samme ingredienser, som går igen og igen i det italienske køkken. Italiensk mad er generelt kendetegnet af at være en smule rustikt. De få ingredienser gør, at det faktisk er meget enkelt at lave italiensk mad – så længe at tilberedningen er i orden.

Grundelementerne i det italienske køkken er en god olivenolie, grøntsager, kød og fisk. Det samme gør sig gældende på vores italienske kokkeskole.

Italienske Fristelser 1

Den første menu består af en masse lækre retter. Det er blandt andet den kendte mozzarella pizza og en risotto.

Ret 1: Pizza med mozzarella toppet med hjemmelavet pesto.

Ret 2: Risotto med sæsonens grøntsager.

Ret 3: Saltimbocca (kalveinderlår) med vinaigrette og en sprød salat.

Ret 4: Den kendte tiramisu.

Italienske Fristelser 2

Den anden menu består af mindst lige så mange lækre retter. Hvis I vælger denne menu, kan I blandt andet nyde lækker bruschetta til forretten og stracetti til hovedretten.

Ret 1: Klassisk bruschetta med tomat og basilikum.

Ret 2: Ravioli fyldt med ricotta og spinat forberedt i brunet salviesmør.

Ret 3: Straccetti (kalvekød i marsala-sky) ledsaget af citron, kapers og rucola.

Ret 4: Semi Fredo toppet med ristede mandelflager, bær og hvid chokolade.

Anden vigtig information

Antal: Vi har plads til rigtig mange mennesker. Så længe I er mindst 10 personer og højst 100 personer, skal det nok gå.

Pris: Vores mindstepris er omkring 15.900 kroner. Det svarer til cirka 1.300 kroner per person. Hvis I ønsker at deltage i vores kokkeskole om fredagen eller lørdagen, er der et tillæg på 150 kroner per person. Prisen er eksklusive moms.

Prisen er inklusive mad og drikkevarer såsom øl, vin, the, kaffe og hjemmelavede limonader. Det er selvfølgelig også muligt at få helt almindeligt vand.

Booking: Vi anbefaler, at I booker så snart, at I kender datoen. Det er muligt at indhente et uforpligtende tilbud, så I kan tage ordentligt stilling.

Allergener: Vi kan ikke afvise, at vores menu ændres en gang imellem. Det kan for eksempel være, at der er visse ingredienser, som vi ikke kan få fat i. I bedes derfor kontakte os i god tid, hvis nogle af jeres deltagere har allergener.

Italienske klassikere leveres i:

Valby Spørg os efter præcis adresse
Kløverbyen (København S) Spørg os efter præcis adresse
Send forespørgsel
Århus Spørg os efter præcis adresse