Nyt Nordisk kokkeskole

1.186-1.386 kr.
16.604,-

Nyt Nordisk Kokkeskole

Nyt Nordisk kokkeskole er for jer, som elsker nordisk mad eller gerne vil prøve det. På denne kokkeskole vil I dog ikke bare komme til at lave basalt nordisk mad. Det nordiske køkken har nemlig de seneste år fået et skub opad. Maden er derfor lækker og luksuriøs. Har I lyst til at prøve kræfter af med det nordiske køkken? Så vælg Nyt Nordisk kokkeskole.

Det kan I forvente af Nyt Nordisk kokkeskole

Når I tager på Nyt Nordisk kokkeskole, kan I forvente at arbejde med lækre og lokale råvarer. Råvarerne kommer direkte fra de lokale bønder og fiskere. Råvarerne ændrer sig naturligvis fra sæson til sæson. I sensommerperioden kan I for eksempel forvente at arbejde med lækre frugter og urter.

Når I bruger disse lokale råvarer, som altså ikke har tilbragt 10 timer på et fly, vil I lynhurtigt kunne dufte og smage forskellen. Råvarerne bør tilføje enormt meget smag til de forskellige retter.

I vil undervejs kunne forvente at lære rigtig meget om det ophøjede nordiske køkken. Men der er altså også god tid til at have det sjovt og naturligvis smage på den lækre mad, som I laver.

Vælg mellem to forskellige menuer

Vi ved det kan være svært at vælge mellem en masse forskellige retter. Derfor har vi på Nyt Nordisk kokkeskole skåret jeres valg ned til bare to forskellige menuer. Hver menu har noget lækkert at byde på – valget er derfor helt jeres.

Hos begge menuer er der inkluderet en aperitif ved velkomsten.

Nyt Nordisk 1

Den første menu består af både kød og fisk samt lækre grøntsager og frugter.

Ret 1: ”Rimmet” laks med mayonnaise og fennikel syltet i dild. Serveres med ristet rugbrød.

Ret 2: Pizza lavet på malt og toppet med kartofler og urter samt saltet bacon.

Ret 3: Skaftkoteletter med rabarber, sprød sommersalat, ristede nødder og urter.

Ret 4: Bagt frugt serveret med skyrparfait og rugbrøds crunch.

Nyt Nordisk 2

Også denne menu består af lokalt kød og havdyr. Derudover kommer I til at smage godt nordisk brød.

Ret 1: Rævhede charcuterie, rustik grønærtecreme samt sprødristet brød af Ølandhvede.

Ret 2: Dampede blåmuslinger med porre- & æblevinaigrette.

Ret 3: Saltbagt selleri, ølglaserede svinekæber og sprøde urter.

Ret 4: Kærnemælks-pannacotta med stikkelsbærkompot og citronverbena.

Lige meget hvilken menu I vælger, kan vi love, at det bliver utroligt lækkert. Selvom I er fra Danmark, vil I garanteret komme til at prøve nye og lækre retter. Jeres smagsløg vil formentligt blive enormt overraskede. Måske det nordiske køkken bliver jeres nye favorit køkken? Det er i hvert fald ikke umuligt.

Anden vigtig information

Antal: Vi udbyder Nyt Nordisk kokkeskole til alt mellem 10-100 personer. Skulle I komme op på 100 personer, vil vi rigtig gerne vide det i god tid. Det kan nemlig være nødvendigt at splitte jer lidt op.

Pris. Prisen for 10 personer ligger på 14.500 kroner. Der svarer til lige over 1.000 kroner per næse. Der er et tillæg på 150 kroner per person fredag og lørdag. Vores priser er alle eksklusive moms.

Prisen indebærer mad og drikkevarer ad libitum.

Booking. Vi anbefaler, at I booker i god tid. Så er I sikret, at vi ikke har udsolgt. Det er muligt at booke online samt indhente et uforpligtende tilbud.

Allergener. Vi kan ikke love, at vi kan tilpasse vores menu til særlige allergener. Kontakt os dog gerne i god tid, så ser vi, hvad vi kan gøre.

Lokation. I kan prøve vores Nyt Nordisk kokkeskole i både Jylland og på Sjælland. Vi holder til i henholdsvis Århus og Valby

Nyt Nordisk kokkeskole leveres i:

Valby Spørg os efter præcis adresse
Send forespørgsel
Århus Spørg os efter præcis adresse
Kløverbyen (København S) Spørg os efter præcis adresse